BBS Kraftfahrzeugtechnik

Az oldal jelenlegi verzióját még nem ellenőrizték tapasztalt közreműködők, és jelentősen eltérhet a 2018. július 10-én felülvizsgált verziótól ; az ellenőrzések 4 szerkesztést igényelnek .
BBS Kraftfahrzeugtechnik AG
Csere lista FWB : BKS3
Bázis 1970
megszüntették 2007 [1]
Alapítók Heinrich Baumgartner,
Klaus Brand
Elhelyezkedés Schiltach , Németország
Ipar autóalkatrészek gyártása
Termékek keréktárcsák
Alkalmazottak száma 1200
Anyavállalat Punch International NV
Weboldal bbs.com
 Médiafájlok a Wikimedia Commons oldalon

A BBS Kraftfahrzeugtechnik AG  egy német cég, amely a világ egyik vezető autófelni-gyártója. A központ Schiltachban van . A BBS kerekeket gyárt motorsport, OEM és kiskereskedelmi ügyfelek számára. A BBS kerekeket olyan cégek szállítószalagjaihoz szállítják, mint: BMW , Audi , Mercedes-Benz , Porsche , Ferrari , Maserati , Rolls Royce , Jaguar és Volkswagen . 2007 -ben a BBS-t a belga ipari holdingtársaság, a Punch International NV [1] vásárolta meg .

Történelem

A céget 1970 -ben alapította Heinrich Baumgartner és Klaus Brand, és eredetileg műanyag karosszériaelemek gyártásával foglalkozott. A BBS az alapítók nevének kezdőbetűi és a város neve, ahol található (Baumgartner, Brand, Schiltach). 1976 - ban megalakult az első külföldi leányvállalat Franciaországban . 1983 - ban fiókokat nyitnak az USA - ban és Japánban . 1987 -ben a cég részvénytársasággá válik , a frankfurti és a stuttgarti tőzsdén jegyzik . A cég számára a legsikeresebbek az 1990-es évek voltak, amikor olyan konszernek, mint a Daimler-Chrysler , a Porsche , a VW , valamint a legtöbb IndyCar és Forma-1 -es csapat vált ügyfeleivé . 2007 februárjában az egekbe szökő alumíniumárak és a többnapos sztrájk Guineában , a világ legnagyobb alumíniumbeszállítójában a BBS-t csődöt és azt követő eladást jelentették.

Technológia

1972- ben a BBS kifejleszt egy 3 részes felni szerelvényt: egyedi felni, külső felni és kerékagy, titán csavarokkal összekötve. Ez a technológia széles körben elterjedt a motorsportban.

A korong fényének biztosítására gyémántfeldolgozást alkalmaznak.

Az Air Inside technológiának köszönhetően, amely abból áll, hogy a tárcsa peremének belső és külső szélén üreges rekeszek vannak kialakítva, a kerék súlya 5 kg-mal csökken, a felni szélének deformációs ellenállása 60%-kal nőtt, így a biztonság jelentősen javult.

Jegyzetek

  1. BBS Kraftfahrzeugtechnik AG (Schiltach) // 20. századi sajtóarchívum – 1908.